Rudolf Steiner – Educatia copilului…

Educaţia copilului din punctul de vedere al ştiinţei spirituale

Educaţia copilului din punctul de vedere al ştiinţei spirituale

Op. compl. 34

CUPRINS

Educaţia copilului din punctul de vedere al ştiinţei spirituale

Note

Privire de ansamblu asupra operelor lui Rudolf Steiner

Citat:

“Dacă imitarea modelelor sănătoase este posibilă într-o asemenea atmosferă de iubire, atunci copilul este cu adevărat “în elementul” său. Ar trebui urmărit cu rigorozitate ca împrejurul copilului să nu se petreacă nimic din ceea ce el n-ar avea voie să imite. N-ar trebui să facem nimic despre care să trebuiască să spunem copilului:”Tu n-ai voie să faci asta…” cât de deschis este copilul imitării ne putem convinge observând cum el cu mult înainte de a pricepe, imită literele pictându-le. Este chiar bine când copilul imită mai întâi literele şi abia apoi învaţă să le înţeleagă. Deoarece imitaţia  ţine de perioada de dezvoltare a trupului fizic, în timp ce  sensul se adresează trupului eteric, iar asupra trupului eteric ar trebui să acţionăm abia după schimbarea  dentiţiei, când învelişul eteric exterior a căzut  de pe el. Îndeosebi  în sensul imitării ar trebui să se petreacă, în anii aceştia, întreaga învăţare a vorbirii. Copilul învaţă să vorbească cel mai bine auzind, orice reguli şi orice dăscăleală artificială nu pot avea nici un efect bun.“ p.19