Posts tagged: Waldorf

Libertatea şcolii 3

„…spiritul însă nu se lasă oprimat. Instituţiile care, pornind doar de la punctele de vedere ale unei rânduieli economice, ar vrea să reglementeze sistemul şcolar, ar fi o asemenea încercare de oprimare. Ea ar duce la faptul că spiritul liber pornind de la temeiurile sale naturale s-ar revolta continuu. Zguduiri continue ale edificiului societăţii vor […]

Wednesday November 16th, 2011 in , , | No Comments »

Libertatea şcolii 2

(continuare din nr.60) Ori, tocmai cunoştinţele care pun în joc numai anumite facultăţi, care cultivate exclusiv, exercită o influenţă nocivă. A institui alături de această instrucţie intelectuală activităţi „artistice” înseamnă să dublezi paguba de vreme ce un rol secundar nu le poate favoriza. În van vorbim de „cultură generală” atâta timp cât Statul îşi ţine […]

Wednesday November 9th, 2011 in , , | No Comments »

Libertatea şcolii 1

„Oricare ar fi reuşitele sale „pedagogice”, profesorul care predă într-o şcoala Waldorf sprijinindu-se pe antropologia spirituală, va păstra în sufletul său o profundă convingere că se află pe calea cea bună. Dar el va resimţi şi dificultăţile, care se opun eforturilor sale. Dacă el însuşi este cauza, va primi „lecţii” de la copii, va trebui […]

Wednesday November 2nd, 2011 in , , | No Comments »

PERFORMANŢE. Învăţământul alternativ în competiţie cu cel tradiţional 2

Secretele succesului la Bac al elevilor Waldorf Raftingul şi filarmonica dezvoltă „voinţa de a învăţa” Caius Taloş, directorul Liceului Waldorf din Timişoara, consideră că un rol covârşitor în succesul elevilor îl are implicarea dascălilor: „Secretul e apropierea de elev, în sensul că suntem preocupaţi de ei, de problemele lor, le şi oferim, dar le şi […]

Secretele succesului la Bac al elevilor Waldorf 1

PERFORMANŢE. Învăţământul alternativ în competiţie cu cel tradiţional • De ce nu s-au montat camere video în liceele fruntaşe • Cum explică profesorii succesul şi dezastrul la Bac Elevii care provin din învăţământul alternativ de tip Waldorf au avut un grad de promovabilitate la bacalaureat aproape dublu comparativ cu elevii care au studiat în învăţământul […]

Cărţi recomandate

Versuri şi Jocuri în ritmuri de-a lungul anului Educatoarele au posibilitatea să selecţioneze din prezenta lucrare acele texte care corespund scopului pe care şi l-au propus. Culegerea poate costitui o carte de lectură în familie, ajutând la antrenarea copilului în activităţi plăcute, dezvoltarea vocabularului, a spiritului de observaţie, la stimularea gândirii şi fanteziei, la îmbogăţirea […]

Friday May 27th, 2011 in , , , | No Comments »

Înălţarea în gradiniţa Waldorf 2

(Continuare din nr. anterior) Nu se pun crengi înflorite până la Rusalii. În fiecare zi să mai apară un ouşor. Cu copiii mergem mult în natură. La lucru manual facem următoarele: postăvim ouşoare, facem omiduţe din lână (ciucuraşi), pe care apoi le înşirăm pe aţă în ordine crescătoarte, tablouri din lână Masa anotimpurilor are verdele […]

WALDORF-EPOCA DE ÎNĂLŢARE în gradiniţă 1

(luna mai) Copiii povestesc cum a fost de Paşti. Între Paşte şi Înălţare sunt 40 de zile, când Iisus Christos transformă pământul şi totul este binecuvântat: copacii, florile, expozia de viaţă. Cei 12 apostoli dau dovadă unii de încredere, alţii de neîncredere. Aspectul clasei după Sărbătoarea Paştilor: de la Paşti până la Înălţare în pomul […]

Wednesday May 18th, 2011 in , , | No Comments »

IDEI CONDUCĂTOARE PENTRU ÎNTEMEIEREA UNEI INIŢIATIVE (2)

(Continuare din nr. anterior) Este corect şi ca o iniţiativă cum este cea caracterizată aici, să poată depăşi pentru început doar posibilităţile de criză social-tehnice şi financiare şi ca acesteia să i se opună dificultăţile sociale atâta timp cât ea mai poartă în sine, ca problemă propriu-zisă a muncitorilor, cele care provin din vechiul mod […]

Wednesday May 11th, 2011 in , , | No Comments »

IDEI CONDUCĂTOARE PENTRU ÎNTEMEIEREA UNEI INIŢIATIVE

1919& 1920 Este necesară întemeierea unei instituţii de tip bancar, care să servească, prin măsurile sale financiare, iniţiativelor economice şi spirituale orientate în sensul concepţiei antroposofice despre lume, atât în privinţa ţelurilor cât şi a atitudinilor lor. Aceasta urmează să se diferenţieze de iniţiativele bancare obişnuite, prin aceea că nu serveşte numai unor puncte de […]