Posts tagged: Pedagogie Waldorf

CHRISTOF WIECHERT : MIŞCAREA WALDORF (4)

90 ANI de  ŞCOALA WALDORF  sau exersarea dialogului. (4) Contribuţia lui Emil Molt Să ne îndreptăm atenţia spre Evul Mediu, în sensul în care a făcut-o Walter Johannes Stein. Biserica Romană în sec. VIII-IX şi-a extins puterea pe întreg continetul European. În aceeaşi perioadă, călugări irlandezi şi scoţieni şi-au exercitat acţiunea pe teritoriile uscate ale […]

Thursday October 28th, 2010 in , | No Comments »

CHRISTOF WIECHERT : MIŞCAREA WALDORF (3)

90 ANI de  ŞCOALA WALDORF  sau exersarea dialogului. (3) Exersarea prin repetiţie Steiner a repetat  neîncetat cu colegii cum trebuie să comunice unii cu alţii. A vorbit despre inima şcolii. Prin inimă sângele circulă în două direcţii nu se amesteca niciodată, asta ar fi mortal. Totuşi sunt atât de apoape una faţă de alta. O […]

Tuesday October 19th, 2010 in , | No Comments »

CHRISTOF WIECHERT : MIŞCAREA WALDORF (2)

90 ANI de  ŞCOALA WALDORF  sau exersarea dialogului Manifestarea educaţiei ca artă Ce ne spune noua această expresie? Ne spune că educaţia ca artă s-a manifestat la Stuttgard, fiind precedată de o evoluţie de-alungul a 5 ani, care pot fi comparaţi cu procesul naşterii,  dureros şi îndelungat, în acelaşi timp. După procesul naşterii, când Steiner […]

Wednesday October 13th, 2010 in , | No Comments »

CHRISTOF WIECHERT – MIŞCAREA WALDORF (1)

90 ANI de  ŞCOALA WALDORF  sau exersarea dialogului.(1) Preocuparea lui Steiner pentru copii Care a fost îngrijorarea lui Steiner? Pentru a răspunde la această întrebare, merită să privim în urmă la perioada 1919-1925, când Steiner prin conferinţele despre pedagogie, conducea şcoala: de la început au existat lipsuri băneşti elementare şi  de asemenea erau probleme legate […]

Wednesday October 6th, 2010 in , | No Comments »

Rudolf Steiner – Cunoaşterea omului şi structurarea învăţământului

Opt prelegeri, ţinute între 12 iunie şi 19 iunie 1921 în Stuttgart, pentru cadrele didactice ale Şcolii Libere Waldorf „Omul se dezvoltă  în sensul că parcurge o anumită cale a vieţii, începând cu momentul în care dintr-un nivel inferior apare într-o  anumită măsură formularea în limbaj:”tu eşti un eu”. Această conştienţă, care apare relativ devreme […]

Wednesday August 18th, 2010 in , | No Comments »

Care este legătura dintre antroposofie şi pedagogia Waldorf?

Dacă oamenii nu știu prea multe despre Rudolf Steiner și despre antroposofie, ar putea ușor crede că profesorii de la școlile   Waldorf – cu concepția lor antroposofică despre lume – sunt mânați de un fel de “zel al convertirii” în munca lor zilnică. Această părere se bazează pe neîntelegerea a ceea ce de fapt […]

Care este legătura dintre ideea reincarnarii şi pedagogia Waldorf?

Sarcina pedagogului constă în a da formă materiei de predare, obişnuintelor de viaţă şi vieţii în comun a clasei dar câtuşi de puţin fiinţei lăuntrice a copilului. “Eul”, individualitatea omului vine din lumile suprasensibile şi aduce cu sine anumite predispoziţii şi intenţii pe care nici ereditatea dar nici mediul ambiant nu le pot devia si […]

Libertatea în educaţie

motto: „Adevărata libertate este o trăire interioară şi  poate fi dezvoltată în om numai prin faptul că noi, ca educatori şi dascăli, îl privim pe om în acest fel.” R.Steiner Libertatea este un subiect complex şi arid din toate punctele de vedere şi poate fi abordat şi tratat din multe unghiuri. Aspectul  mai puţin luat […]

Ce este şi la ce foloseşte masa anotimpurilor?

Dacă admirarea unui apus de soare, a unui peisaj de munte sau  a unei flori v-a umplut sufletul de bucurie, absolut, frumos, spiritual, etern…atunci ştiţi şi ce este o masă a anotimpurilor şi la ce serveşte. În clasă, masa anotimpurilor se aşează într-un colţ lângă tablă. Deasupra mesei anotimpurilor (că este în clasă, la grădiniţă, […]

Alocuţiunea la deschiderea Şcolii Waldorf (IV)

Marie Steiner ( ultima parte) Iar ceea ce sunt astăzi meseriile, ce sunt astăzi structurile de stat, în care oamenii pot astăzi să se situeze: acestea toate au luat naştere din omul însuşi! Acestea nu atârnă doar, ca ceva exterior, de aceşti oameni! Aici  ne putem întreba: Să educăm omul mai mult pentru fiinţa omenească […]