Ce spun părinţii despre pedagogia/şcoala Waldorf

Din catalogul Expozitiei Internaţionale pentru Educaţie UNESCO de la Geneva

„Experienţele fiicei mele, Diana, la Sacramento Rudolf Steiner School au fost fascinante şi au deschis multe orizonturi noi. Sper ca mai mulţi părinti vor face posibilă urmarea unei şcoli Waldorf de către copiii lor.”


Russel Schweickart,

Astronaut NASA, Consilier Tehnologic (1963-1979),

Membru al California Energy Comission.

Îmi face o deosebită plăcere să spun câteva cuvinte personale despre educaţia Waldorf. Declar deschis că urmarea High Mowing Rudolf Steiner School a constituit un mare succes pentru fiul meu. În trei ani i-a reuşit corpului profesoral, cu o dăruire deosebiă, să-i ghideze întreaga străduinţă în direcţia activităţii sprituale şi a responsabilităţii umane. Atmosfera deosebită, cred eu, face din High Mowing un loc unic. Şcoala evidenţiază cele mai bune capacităţi. Acest lucru nu se întâmplă însă de azi pe mâine, dar valorile care le sunt transmise în lucrul permanent cu profesorii lor, le dau un fundament pentru întreaga viaţă, pe care pot construi. Sunt deosebit de recunoscator pentru contribuţia cu răbdare, simpatie, interes şi angajament faţă de fiul meu a întregii comunităţi de la High Mowing. Întrun  cuvânt aş putea spune doar că acest sistem funcţionează.”

Gilbert M. Grosvenor,

Presedinte şi Reprezentant al Naţional Geographic Society

aaaCa psihiatru cu interes deosebit pentru probleme de evoluţie, precum şi ca mamă a două fete care au urmat şcoala Rudolf Steiner din New York City din grădiniţă până la încheierea liceului, m-a fascinat în mod deosebit felul în care tot ce fac profesorii din şcoala Waldorf  împreuna cu copiii corespunde întru totul cu treapta de evoluţie pe care se află. Am impresia că fiicele mele – cea mai mare se afla înaintea încheierii studiilor de medicină, cea mică studiaza dreptul în primul an – au profitat atât intelectual, cât şi în privinţa înclinaţiilor sociale, culturale sau estetice, iar acest lucru cred că este datorat spectrului larg şi calitaţii profunde a programei şcolare urmată de profesori.


Iona Ginsburg, M.D.
Profesor Asistent pentru Psihiatrie Clinică, Columbia University;

membră în Conducerea New York Society for Adolescent Psychiatry;

fostă presedintă a Metropolitan Mental Health Association.

Am un interes deosebit pentru şcolile progresiste, şi  în şcolile Waldorf  acest lucru ar putea să ne dea – ca părinţi – o diversitate mult mai sănătoasă  în sistemul educaţional al acestei ţări. Nu pot judeca dacă  şcolile Waldorf sunt şcolile cele mai bune posibil. Dar consider că ele sunt cele mai bune pe care le avem astăzi şi doresc ca ele să cucerească viitorul.

Martin Wagenschein, in „Erinneruncen fir Morgen, 1983″