40 de motive sa cunosti Pedagogia Waldorf-Modeajul

Argumentul 3– Modelaj

Specific pedagogiei sanatoase este dezvoltarea aptitudinilor si nu specializarea prematura intr/un anumit domeniu ca si folosirea artisticului in educatie, fie de dascali, fie de elevii insisi. Multe din activitatile desfasurate de copii construiescaptitudini sau baza pentru aptitudini ulterioare.

Modelatul cu ceara de albine colorata cu pigmenti  naturali, la gradinita si clasele mici, iar apoi in lut, la clasele mai mari, este o activitate in care procesul artistic este mai important decat rezultatul final. Fiecare copil lucreaza dupa puterile sale. Dascalul se straduieste sa inspire si sa incurajeze copiii si incearca si sa le creeze o stare de respect si grija in privinta utilizarii materialelor. Modelajul uan’eaya perceptiile , foloseste manualitatea, dezvolta simtul formelor armonice si pline de viata, simt care mai tiryiu in viata faciliteaza construirea unei table de valori.
Pedagogul doar ghideaza procesul, tehnica si continutul, permitand exprimarea individualitatii. Continutul nu este unul de sine-statator, ci are legatura cu tema cursului principal de la fiecare clasa, fiind corespunzator varstei si curriculei.

Nu va puteti imagina cita bucurie traieste un copil cind modeleaza un fluture ori un inger…